bubble cursor

cursor

Half Purple and Blue Butterfly

Sunday, April 15, 2012

no hijab?

asalamualaikum blogger...^^ *lama tk bg salam*
wish u all be healthier than the last time we meet..
mestilahh kann,,dduk rumahh,,sape pulak yg tak sihat :D

hurmm the purpose of im writing here just to share my discomfort to some people...
bukan aku nk salahkan korg tknk pakai tdung segala...
maybe family tak guide korg masa kecik..
or tak larang korg masa dah besar...
tp fikirlahh..masing2 Allah dah bg akal...
aku rasa kalau Allah perintah kucing pakai tudung pun,,kucing tahu nk ikut..
aku terkilan sbb aku tak faham apa yg susah sangat nk wearing those hijab...
hodoh ke muka korang??terbakar ke rambut korang??

in more sirius cases yg aku lagi laa tkfaham kenapa,,,
bukan tdung je yg susah utk diorg...seluar panjang dengan skirt,,mcm skirt lagi dye sukaa,,,
jujur aku cakap tk cantik punn...pakai skirt atas lutut dengan tk pakai apa2 sama je aku rasa..
andd fikir lahh dengan baju mcm tuu,,lelaki mcm mana lahh yg jadi suami korg nnti...
im expressing my concern to you guys orite...

aku teringat satu cerita ni...

masa zaman Rasulullah SAW dulu,,once Allah perintahkan supaya wanita tutup aurat,,
diorg tarik langsir or apa2 kain yg diorang jumpa as long as boleh tutup badan n kepala...
sbb diorang malu sangat..also diorg takut dengan Allah...


please lahh..ubah..kalau korg rasa nk tutup aurat bilaa dah besar sikit...
cek dulu kat surat kematian korg bilaa tarikhnya..ada masa bnyak lg tak...
kalau tk sempat mcm mana??
aku just nk korg tahu,,Allah Maha Penyayang...so taubatlahh..
dan ALLAH MAHA KERAS AZAB SEKSA-NYA..so beringatlahh..
aku sayang kawan2 aku..tak niat nk malukan sesape...
thanks reading..sincere from the bottom of my heart...

No comments: